Ес селаму алејкум ве рахметуАллах ве Берекетуху и добре дојдовте на www.ahlu-sunnah.org.

За да се окористите од сите функции на форум, ве молиме да се регистрирате или со вашето корисничко име логирате.

Latest topics
» Alisan
Сре 11 Апр 2018, 6:03 pm by Alisan

» Намазот не е исправен (валиден) зад оној кој што ги оправдува..
Саб 18 Јун 2016, 4:40 am by muwehid

» Салават на Пратеникот Мухаммед (а.с.)
Саб 18 Јун 2016, 4:18 am by muwehid

» Менсур ал-Салими- "Спомнувајте Ме а и Јас ќе ве спомнувам (Ел-Бекара, 152)"
Пон 13 Јун 2016, 9:32 pm by Muwehhid

» Кога ќе сватеме???
Нед 12 Јун 2016, 9:34 pm by Muwehhid

» Ја сменија верата, но ја нарекуваат "ислам"
Саб 11 Јун 2016, 8:51 pm by Muwehhid

» Дали е дозволено мевлуд?
Сре 27 Апр 2016, 11:09 am by Abu Al-Amin

» Шејх Сулејман ибн Насир ел-Улван за техакум
Вто 08 Мар 2016, 12:26 am by Haqq

» Бајрам
Нед 06 Мар 2016, 2:36 pm by Haqq

» Реката на трпението и нејзините притоки
Пет 04 Мар 2016, 7:48 pm by hidzab

» Pozdrav
Пон 15 Фед 2016, 11:52 pm by Abu Al-Amin

»  шейха доктора / Тарик гураб: Вопросы и ответы о колдовстве и лечения
Нед 14 Фед 2016, 7:30 pm by nourna

» abdul fetah
Сре 03 Фед 2016, 12:02 am by Abu Al-Amin

» Хадиси на Мухаммед а.с
Сре 06 Јан 2016, 7:16 pm by medi

» Аллах нас ни е потребен
Сре 02 Дек 2015, 7:26 pm by Muwehhid

Кој е он-лајн?
Севкупно има 7 членови он-лајн :: 0 Регистрирани, 0 Скриени и 7 Гости :: 2 Bots

Никој

Најмногу членови кои го посетиле форумот воеднаш се 321 во Нед 09 Апр 2017, 12:13 am
Барај
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Top posters
Muaz al Islam (1690)
 
LAUTKA (1011)
 
Muwehhid (937)
 
Келиметул-Хакк (594)
 
Muslima4Islam (589)
 
Abu Al-Amin (479)
 
Al-Ghuraba (360)
 
Monoteizam (343)
 
muharem fazli (323)
 
Haqq (253)
 

Statistics
Постојат b>1266 регистрирани членови
Најновиот регистриран член е Lorensa

Нашите членови се испратиле точно 8261 мислења in 2387 subjects

You are not connected. Please login or register

Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Go down  Порака [Страна 1 of 1]

1 Delovite vo Namazot, koj se Farz a koj Sunnet? on Пон 08 Ное 2010, 2:20 pm

Muslima4Islam

avatar
Модераторка
Модераторка


koj Delovi vo Namazot se Farz a koj Sunnet? prviot takbir e farz. Fatiha e isto farz, posle Fatiha edno Sure e Sunnet, -subhana rabbi Al azhimAllah tri pati e Sunnet, a ednash farz. takbiranje (Allahu Akbar) so Racite pomedzu e Sunnet....

innshaAllah prodolzhite site na Temava.... Allah dave nagradi za trudot. amin ya rabb


______________________________________________
Najgolema Sekiracija vo Denot treba da ni bide Ibadetot!!!

2 Re: Delovite vo Namazot, koj se Farz a koj Sunnet? on Пон 08 Ное 2010, 8:22 pm

LAUTKA

avatar
Модератор
Модератор
Намански Фарзиво(шартови) има или се 12....

6 надворешни и 6 внатрешни...

надворешни

1.Техарет-чистење од големите нечистотии(ГУСУЛ)
2. техарет-чистење од малите нечистотии(АБДЕС)
3.покирање страмните делови од телото ,или прописно ,облечени за намаз,,ОБЛЕКАТА..
4. свртување према Кибла
5.времето на намазот-НАманскиот вакт
6.Нијет за намаз.

Внатрешни варзови(шатотви)

1.Почетен Текбир
2.стоење-Кијам
3.учење Куран-кирает
4.Руку
5.Сеџде
6.последно седење-каде-и ахире.


______________________________________________
Аллаховата вера е - Исламот, навистина! Оние со дадената им Книга се разединија токму тогаш кога им дојде знаење. Беа еднинадруги себични. А оној кој не ги признава ајетите Аллахови... па, Аллах е Брз Пресметувач, навистина!

3 Re: Delovite vo Namazot, koj se Farz a koj Sunnet? on Пон 13 Дек 2010, 1:24 am

LAUTKA

avatar
Модератор
Модератор


Propis učenja Fatihe u namazu


Pitanje učenja Fatihe u namazu, kako kaže Ibn Tejmije: "Oko nje učenjaci imaju spor i neusaglašenost uz istovremenu veliku potrebu (ljudi) za ovim pitanjem"(El-Fetava 23/265). U ovom pitanju ima nekoliko mes'ela:

Prva mes'ela: propis učenja Fatihe u namazu.

Nema razilaženja među učenjacima četiri mezheba da je učenje Fatihe u namazu vadžib svejedno bio imam ili muktedija.

Druga mes'ela: valjanost namaza u kojem se ne prouči Fatiha.

Učenjaci tri mezheba: malikijskog, šafijskog i hanbelijskog su na stavu da namaz u kojem se ne prouči Fatiha nije ispravan, s tim da su se međusobno razišli da li je dovoljno da se prouči jedna Fatiha u čitavom namazu ili se mora proučiti na svakom rekatu. Dokazuju to sa hadisom mutefekun alejhi "Nema namaza onome ko ne prouči umul-kur'an (Fatihu)".

Dok hanefije i u rivajetu kod imama Ahmeda smatraju da ako se klanja namaz bez Fatihe s tim da se prouči nešto drugo od Kur'ana da je namaz ispravan. Dokazuju to ajetom: "A vi iz Kur'ana učite ono što je lahko" (El-Muzemil 20) i hadisom o čovjeku koji je neispravno klanjao koji je mutefekun alejh: "... Zatim uči ono što je lahko od Kur'ana...".

Treća mes'ela: propis učenja Fatihe za muktediju.

Prvo mišljenje je da je vadžib učiti Fatihu u namazima u kojima se naglas uči Kur'an i u kojima se u sebi uči i imamu i muktediji, te da je učenje Fatihe rukn namaza bez kojeg namaz nije ispravan. Najjači argument pored hadisa "Nema namaza onome ko ne prouči umul-kur'an (Fatihu)" (mutefekun alejhi) je hadis u kome je došlo da je Poslanik, sallallhu alejhi ve sellem, prekorio ashabe kada je primijetio da i oni uče u namazu kada on uči naglas, pa im je rekao: "Nemojte to raditi osim (da učite) Fatihu". Ovaj hadis bilježi Ebu Davud, Tirmizi, Nesai i Darekutni i oko njegove vjerodostolnosti je veliko razilaženje.

S tim da su se učenjaci ovog stava razišli oko namaza u kojima se Kur'an uči naglas (akšam, jacija i sabah). Jedna skupina od onih koji su na ovom mišljenju kaže da je obaveza učiti Fatihu uporedo dok imam uči, dok druga skupina kaže da ako imam ostavi vremena za učenje Fatihe vadžib mu je da uči, a ako ne ostavi vadžib je da sluša učenje imama i spada sa njega obaveza učenja Fatihe. Stav druge skupine je, naravno po meni, najbliži istini, a između ostalih izabrao ga je Ibnul-Munzir i Ibn Tejmije i pripisao ga većini selefa.

Drugo mišljenje je da muktediji nije vadžib učiti Fatihu u namazima u kojima se naglas uči Kur'an (akšam, jacija, sabah) nego je obaveza slušati učenje imama, a u namazima u kojima se u sebi uči (podne i ikindija) je vadžib. Svoj stav da nije vadžib dokazuju ajetom u kojem Uzvišeni naređuje da kada se uči Kur'an da se sluša: "A kad se uči Kur'an, vi ga slušajte i šutite da biste bili pomilovani" (El-E'araf, 204.).

Treće mišljenje na čemu je većina hanefija da je muktediji vadžib da šuti na svim namazima. Dokazuju to sa hadisom: "Ko klanja za imamom učenje imama je učenje i za njega". Hadis bilježi Ibn Madže i Ahmed u rivajetu od Džabira a prenosi se i od grupe ashaba. Kaže Ibn Hadžer da su svi ovi rivajeti slabi. Prema tome ovo mišljenje je jako slabo.

Odabrano mišljenje u svim ovim mes'elama je da fatihu vadžib proučiti makar jednom u namazu našto ukazuju gore spomenuti dokazi o obavezi učenja Fatihe. A onaj ko ne prouči Fatihu u namazu je griješan s tim da mu je namaz ispravan. Dokaz da mu je namaz ispravan bez Fatihe je hadis koji presuđuje po ovom pitanju a bilježi ga Muslim u svom Sahihu: "Ko klanja namaz u kojem nije učio umul-kur'an (Fatihu), namaz mu je hidadž (krnjav), (rekao je to) tri puta, nepotpun". Prema tome hadis jasno i nedvosmisleno naznačava da je namaz nepotpun i krnjav bez Fatihe a to znači da riječi "nema namaza" u hadisu mutefekun alejhi "Nema namaza onome ko ne prouči umul-kur'an (Fatihu)" znače da nema potpunog namaza a ne da mu namaz nije ispravan. Muktediji koji klanja za imamom u namazima kada imam uči naglas je vadžib proučiti Fatihu ako mu imam ostavi prostora za to. U protivnom spada sa njega obaveza učenja Fatihe jer je vadžib da sluša učenje Kur'ana, kao što je došlo u ajetu. Ovo takođe podupire hadis mutefekun alejhi: "Imam je postavljen da bi se slijedio, pa kada izgovori tekbir izgovorite i vi, kada uči vi slušajte...", ovaj dodatak "kada uči vi slušajte" navodi ga samo Muslim i ocjenjuje vjerodostojnim a sa tim dodatkom se izdvojio ravija Sulejman Et-Tejmi, te zbog toga ostali muhadisi poput Buharije i Darekutni ocjenjuju taj dodatak slabim. Ve billahi tevfik.

Mr. Zijad Ljakić


______________________________________________
Аллаховата вера е - Исламот, навистина! Оние со дадената им Книга се разединија токму тогаш кога им дојде знаење. Беа еднинадруги себични. А оној кој не ги признава ајетите Аллахови... па, Аллах е Брз Пресметувач, навистина!

4 Re: Delovite vo Namazot, koj se Farz a koj Sunnet? on Пон 13 Дек 2010, 1:28 am

LAUTKA

avatar
Модератор
Модератор
,,Иншаллах ,,доколку се има време че го преведам текстоф,,


______________________________________________
Аллаховата вера е - Исламот, навистина! Оние со дадената им Книга се разединија токму тогаш кога им дојде знаење. Беа еднинадруги себични. А оној кој не ги признава ајетите Аллахови... па, Аллах е Брз Пресметувач, навистина!

5 Re: Delovite vo Namazot, koj se Farz a koj Sunnet? on Пет 11 Ное 2011, 12:22 am

Muaz al Islam

avatar
Модератор
Модератор
Фарзови и ваџиби на намазот




Фарзови (рукнови) на намазот


Рукнови (основни и условни елементи) на намазот се:

1. Почетниот текбир (текбирул ифтитах);

2. Стоењето во текот на намазот за оној којшто има услови (ел-кијјам);

3. Учењето на Ел-Фатиха на секој рекат (кираетул фатиха); (1)

4. Прегибувањето (ер-руку);

5. Одмарањето - смирувањето ве текот на руку (ет-туме’нинету фир-руку’и);

6. Стоењето на нозе по враќањето од руку (ер-реф’у беадер-руку’и);

7. Одмарањето - смирувањето во оваа положба (ел-и’тидал беадер-руку’и);

8. Спуштањето на сеџда (ес-суџуд); (2)

9. Одмарањето - смирувањето во текот на сеџдата (ет-туме’нинету фис-суџуди);

10. Седењето помеѓу две сеџди (ел-џелсету бејне сеџдатејн);

11. Смирувањето во текот на седењето помеѓу две сеџди (ет-туме’нинету фил џелсети бејне сеџдатејн);

12. Последното седење и учењето на тешехуд (ел-ка’де ел-ахире вет-тешехуд);

13. Учењето на салаватите на Аллаховиот Пратеник, саллаллаху алејхи ве селлем, после последниот тешехуд;

14. Предавањето на селамот (ет-теслим);

------------------------------------------------------------------------

(1) Кај сите алими, освен кај ханефиските, учењето на Ел-Фатиха во намазот во секој рекат е фарз, а доколку Ел-Фатиха не се проучи во секој рекат, самата сехви сеџда не може да ја поправи таа грешка туку конкретниот рекат мора да се надоклања, а потоа да се изврши сехви сеџда.

(2) Екстремитетите со кои треба да се изврши сеџдата се: челото со носот, двете дланки, двете колена и прстите на стапалата.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ваџиби на намазот



Ваџиби (задолжителни елементи кои го немаат степенот на фарзовите) на намазот се:


1. После Ел-Фатиха да се проучи макар една кратка сура или три ајети, а може и еден долг ајет. Ова важи за првите два рекати фарз, како и за секој рекат на витр намазот, суннетите и нафилите;

2. Прво треба да се проучи Ел-Фатиха, а потоа некоја друга сура која се учи после неа;

3. Преодните текбири (текбиратут-тенекул);

4. Изговарањето: ,,Семи’ Аллаху лимен хамидех, раббена ве лекел хамд“ после руку;

5. На сеџда освен челото треба и носот да се спушти на тло (земја);

6. Првото седење и првиот тешехуд (ет-тешехуд ел-евел) во намазите кои имаат две седења. Последното седење е фарз и не може да се надокнади со сехви сеџда;

7. Учење на ,,Ет-техијјату“ на првото седење, а потоа веднаш да се продолжи со третиот рекат;

8. Во пладневскиот и икиндискијот намаз, како и во сите денски доброволни намази, Ел-Фатиха и сурата која следи да се учат во себе;

9. Имамот да ги учи на глас Ел-Фатиха и сурата која следи на сабахскиот, акшамскиот и јацијскиот намаз, на џума, на бајрамите, на теравија и витр намаз за Рамазан; (1)

10. Да се проучи Кунут дова во витр намаз;

11. Предавање селам на крајот на намазот, најпрво на десната па на левата страна;

12. Клањањето кон сутра (итихазус-сутре);

__________________________________________________ _______________

(1) Тој што ги клања овие намази сам може да ги учи гласно, а може и во себе.


______________________________________________

[You must be registered and logged in to see this link.]


Задоволен сум Аллах субханеху ве те’ала, да ми биде мој Господар, Мухаммед, саллАллаху алејхи ве селлем, мој Пратеник, Исламот да ми биде моја вера, Куранот да ми биде мој Устав, Џихадот да ми биде мој Пат и Смрта на Аллаховиот пат да ми биде моја најсакана желба.
http://www.ahlu-sunnah.org

Sponsored content


Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Вратете се на почетокот  Порака [Страна 1 of 1]

Permissions in this forum:
Не можете да одговарате на темите во форумот