Ес селаму алејкум ве рахметуАллах ве Берекетуху и добре дојдовте на www.ahlu-sunnah.org.

За да се окористите од сите функции на форум, ве молиме да се регистрирате или со вашето корисничко име логирате.

Latest topics
» Намазот не е исправен (валиден) зад оној кој што ги оправдува..
Саб 18 Јун 2016, 4:40 am by muwehid

» Салават на Пратеникот Мухаммед (а.с.)
Саб 18 Јун 2016, 4:18 am by muwehid

» Менсур ал-Салими- "Спомнувајте Ме а и Јас ќе ве спомнувам (Ел-Бекара, 152)"
Пон 13 Јун 2016, 9:32 pm by Muwehhid

» Кога ќе сватеме???
Нед 12 Јун 2016, 9:34 pm by Muwehhid

» Ја сменија верата, но ја нарекуваат "ислам"
Саб 11 Јун 2016, 8:51 pm by Muwehhid

» Дали е дозволено мевлуд?
Сре 27 Апр 2016, 11:09 am by Abu Al-Amin

» Шејх Сулејман ибн Насир ел-Улван за техакум
Вто 08 Мар 2016, 12:26 am by Haqq

» Бајрам
Нед 06 Мар 2016, 2:36 pm by Haqq

» Реката на трпението и нејзините притоки
Пет 04 Мар 2016, 7:48 pm by hidzab

» Pozdrav
Пон 15 Фед 2016, 11:52 pm by Abu Al-Amin

»  шейха доктора / Тарик гураб: Вопросы и ответы о колдовстве и лечения
Нед 14 Фед 2016, 7:30 pm by nourna

» abdul fetah
Сре 03 Фед 2016, 12:02 am by Abu Al-Amin

» Хадиси на Мухаммед а.с
Сре 06 Јан 2016, 7:16 pm by medi

» Аллах нас ни е потребен
Сре 02 Дек 2015, 7:26 pm by Muwehhid

» Аллах нас ни е потребен
Сре 02 Дек 2015, 7:26 pm by Muwehhid

Кој е он-лајн?
Севкупно има 9 членови он-лајн :: 1 Регистрирани, 0 Скриени и 8 Гости :: 2 Bots

alidzan21

Најмногу членови кои го посетиле форумот воеднаш се 321 во Нед 09 Апр 2017, 12:13 am
Барај
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Top posters
Muaz al Islam (1690)
 
LAUTKA (1011)
 
Muwehhid (939)
 
Келиметул-Хакк (594)
 
Muslima4Islam (589)
 
Abu Al-Amin (479)
 
Al-Ghuraba (360)
 
Monoteizam (343)
 
muharem fazli (323)
 
Haqq (253)
 

Statistics
Постојат b>1264 регистрирани членови
Најновиот регистриран член е dekio

Нашите членови се испратиле точно 8262 мислења in 2388 subjects

You are not connected. Please login or register

Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Go down  Порака [Страна 1 of 1]

Muwehhid

avatar
Модератор
Модератор

 
Во името на Аллах, Милостивиот, Сомилосниот!


1.Дали знаете дека исламските научници по прашањето за прописот на бајрам намаз зеле различни ставови? Минимално што е кажано по тоа прашање дека бајрам намаз е потврден суннет- тоа е ставот на поголемиот дел од исламските правници(научници), на тој став се маликиската, шафиската, буквалистичката правна школа, Ебу Јусуф и Ес-Серхси –правници на ханефиската правна школа и други научници на селефот?


2.Дали знаете дека некои научници спомнале едногласен став дека е пофално капење за бајрам, иако сите хадиси во кои се зборува за тоа се слаби? На тоа укажува исправна аналогија- аналогно капење во петок по повод на одењето на џумаа и праксата на првите генерации.


3.Дали знаете дека е суннет убаво да се облече човкот кој што оди на бајрам? И дека човекот треба да ја облече најубавата облека која ја поседува? На тоа индирекно ни укажува хадисот од Омер, радијаллаху анху, во кој се вели дека Омер, радијаллаху анху бил на пазарот и погледнал како се продава свилена мантија па ја зеде и му ја донесе на Пратеникот, саллаллаху алјхи ве селлем, и рекол: “Купи ја за тебе оваа мантија, за да можеш да ја облечеш кога ќе одеш на бајрам и кога ќе ти доаѓаат делегации. " Па Пратеникот, саллаллаху алјхи ве селлем му рекол: “Тоа го облекуваат оние кои што немаат никаков удел на овој свет. (Бухари и Муслим)
 
4.Дали знаете дека е суннет по концензус на научниците дека личноста која ќе отиде на рамазански бајрам, треба да јаде нешто пред да излезе од куќата? Тоа била праксата на Аллаховиот Пратеник, саллаллаху алјхи ве селлем. Енес, радијаллаху анху, вели: “Аллаховиот Пратеник, саллаллаху алјхи ве селлем не излегаше на рамазански бајрам пред да јадеше неколку пати со дланката. Во едно предание се додава: “Прекинуваше на непарен број.


5.Дали знаете дека е суннет човекот да оди на нозе, не користејчи превозни средства? На овој пропис укажува хадисот од Алија, радијаллаху анху во кој вели: “Од суннет е да се оди на нозе на бајрам. (Тирмизи бр. 530, за веродостоен го отценал Шејх Албани)


6.Дали знаете дека е суннет на бајрам да присуствуваат жени, без разлика да ли биле стари или млади, под услов да во нивното излегување да нема никакви шеријатски прекршувања, како што е непрописно облекување, шминкање, намирисување(со мирис) и др? На тоа укажува хадисот на Умму Атијје , радиаллаху анха, дека кажала: “Ни нареди нас Пратеникот, саллаллаху алјхи ве селлем, да излегуваме на бајрам млади девојки од нивното место на живеење па дури и жени во хајаз да присуствуваат на бајрам намаз но да се движат подалеку од бајрамското муслле. (Бухари).


7.Дали знаете дека е дозволено на бајрам да присуствуваат деца. На тоа укажува хадисот на Ибн Аббаз, радијаллаху анху дека му е кажано: “Да ли присуствуваше на бајрам со Аллаховиот Пратеник? Па рекол: “Да” (Бухари).


8.Дали знаете дека е суннет да се донесува тегбир кога се излегува од куќата па се додека не почне бајрамската худба, според мислењето на повеќето исламски научници? На Основа на зборовите на Возвишениот: “Аллах со тоа посакува да ви олесни а не да ви отежни: определениот број денови да ги надополните, и Аллах да го величете затоа што ве упати, и благодарни да бидете. (Ел-Бекара 185)


9.Дали знаете дека многу хадиси кои укажуваат дека пракса била на Аллаховиот Пратеник, саллаллаху алјхи ве селлем дека клањаше бајрам намаз на “мусалли” отворен простор? Ебу Сеид Ел-Худри радијаллаху анху, рекол: “Пратеникот излегуваше на денот на корбанскиот и на денот на рамазанскиот бајрам на мусаллу, прво што правеше клањаше намаз...”


10.Дали знаете дека е спомнато дека Аллаховиот Пратеник, саллаллаху алјхи ве селлм само еднаш клањал бајрам намаз во џамија поради дождот кој паѓаше во денот на бајрам но тоа предание е слабо-даиф како тоа што ни го објаснале хадиските експерти(научници)?


11.Дали знаете дека ако се клања бајрам намаз во џамија-во затворена просторија-намазот е исправен, но со тоа се пропушта суннетот на Аллаховиот Пратеник, саллаллаху алјхи ве селлем?


12.Дали знаете дека не била пракса на Аллаховиот Пратеник,саллаллаху алејхи ве селлм да се клања нафиле пред ниту после бајрам намаз? На тоа укажува зборовите на Ибн Аббаз: “Пратеникот, доаѓаше на мусалл и клањаше два рекати бајрам намаз, не клањаше нафиле пред ниту после намазот. (Бухари и Муслим).


13.Дали знаете дека многу научници кои што спомнале концензус од исламските правници дека бајрам намаз се клања два рекаети? На тоа укажува хадисот на Ибн Аббаз радијаллаху анху: “Пратеникот, доаѓаше на мусалл и клашање два рекаети бајрам намаз, не клањаше нафиле пред ниту после намазот. (Бухари и Муслим).


14.Дали знаете дека во едногласен став на научниците дека не е пропишано учење на езан ниту камет за бајрам намаз? На тоа укажува и хадисот на Џабир радијаллаху анху: “Присуствував на бајрам намаз со Аллаховиот Пратеник, алејхи селам, па почна со намазот, пред худбата, без езан и камет. (Муслим).


15.Дали знаете дека повечето научници- од кои се и трите правни школи: шафиската, маликиската, ханбелиската сметаат дека на првиот рекает се донесуваат седум тегбири, а на вториот пет?Додека ханефиската школа смета дека на првиот рекает се донесува три тегбири пред Учењето на Куран- а на вториот исто така три рекаети после учење на Куран.


16. Дали знаете дека донесувањето на додатни тегбири кои што се донесуваат после почетниот тегбир, е пофално –суннет- по концензус на исламските научници? Што значи ако човекот ги изозтави, ненамерно или намерно, неговиот намаз е исправен.


17.Дали знаете деака ако се случи да човек-муктедија-клања за имамот кој преферира спротивно мислење од неговото, по мислењето на тру правни школи- ханефиската, шафиската, ханбелиската- тој че го следи имамот без разлика тој што не го преферира тоа мислење. Сходно на зборовите на Аллаховиот Пратеник , саллаллаху алјхи ве селлм: “Имамот е поставен-учен- за да го следите и немојте да се разликувате од него....(Бухари и Муслим).


18. Дали знаете дека поголемиот дел од исламските правници смета дека е пофално да се подигнуваат рацете во намазот во донесувањето додатниот тегбир? Тоа е ставот на ханефиската, шафиската и хамбелиската правна школа. Иако за тоа не постои јасен-веродостоен хадис кој тоа го потврдува. Тоа е пренесено во веродостојни преданија од некои научници од првите генерации(селефи).


19. Дали знаете дека е суннет учење на Куран наглас за клањајнето бајрам намаз, по концензус на научниците?


20. Дали знаете дека е пофално да луѓето после клањајне бајрам намаз е препорачливо да ја слушаат бајрамската худба, која е според поголемиот дел од исламските научници суннет- а некои кажале дека е според едногласен став на научниците? Што значи, ако човекот клањал намаз и после тоа го напуштил местото каде што клањал бајрам намаз без да ја слушне худбата, негов намаз е исправе и нема да биде грешен.


21. Дали знаете ако жените доаѓаат на бајрам намаз- или ако бајрамската худба дирекно се пренесува радио или телевизија- пофално е имамиот да го посвети едниот дел од худбата за женската популација? Тоа беше пракса на Аллаховиот Пратеник, саллаллаху алјхи ве селлем, како што е забалежано во хадисот од Џабир кај Бухари и Муслим.


22.Дали знаете дека поголемиот дел од исламските научници смета дека ако личноста која ќе задоцни на бајрам треба да го надоклања бајрам намаз на ист начин како што се клања во џемаат. Бидејќи не постои аргумент кој што укажува дека начинот надоклањувањето се разликува од начинот на кој се клања во џемаат?


23.Дали знаете дека поголемиот дел од исламските научници, меѓу нив се и ханефиската, маликиската, и шафиската правна школа, сметаат ако се случи да е бајрам петок, доаѓањето на бајрам не спаѓа за обврска за доаѓањето на џумаа? Бидејќи во основа тоа се два одделени ибадети и не може еден од нив да се замени со друг. Постојат научници кои сметаат ако се случи бајрам да биде во петок, на личноста која присуствува на бајрам намаз немаат обврска да доаѓаат на џумаа намаз, освен имамот кој што има обврска да присуствува на бајрам и на џумаа намаз. Ова мислење го застапува Имам Ахмед и него го одбрал и шејхул-ислам Ибн Тејмијје. Тоа го докажуваат со зборовите на Аллаховиот Пратеник, саллаллаху алјхи ве саеллем кога им се обраќал на асхабите во денот во кој споил барјам и џумаа: “Ова е ден во кој се споиле два празници, па кој сака ова доаѓање му е доволно и за џумаа, а ние ќе клањаме џумаа (Хадисот го забалежил Ебу давуд бр.1073 и др. Од Ебу Хурејре, а за веродостоен го отценал шејх албани) Исто така во прилог на ова мислење иде и веродостојната фетва од Осман радијаллаху анху, каде што им дозволил на оние кои што клањале бајрам намаз дека немаат обврска да доаѓаат на џумаа. А Аллах најдобро знае.


24.Дали знаете дека е суннет човекот да не се враќа од патот од кој што дошол на бајрам, туку да се врати кај својата куќа од некој друг пат. Некои научници спомнале концензус на научници по тоа прашање. На основа на зборовите на Абдуллах ибн Омер радијаллаху анху: “Аллаховиот Пратеник одеше на бајрам од еден пат а кога се врачаше идеше од друг пат. (Хадисот го забалежува имам Ебу Давуд бр.1156 а за веродостоен го отценал шејх албани)


25.Дали знаете дека е дозволено да се честита бајрам на било кој начин во кој што нема шеријатска препрека(забрана)? За тоа се пренесени фетви од имам Ахмед, Малик, шејхул-ислам Ибн Тејмијје и многу научници.




И на Крај , го молиме на Аллах да не подучи за прописите на верата, да не направи од оние кои што ја практикуваат и на другите им го пренесуваат она што го знаат. Амин.


Нашата последна дова е “Сета благодарност му припаѓа на Возвишениот Аллах”


Извор: dzemat-sabah


Обработка: Ahlu-sunnah


______________________________________________





О верници, плашете се од Аллах и зборувајте само вистина! Он ќе ви ги поправи делата ваши и Он ќе ви ги прости гревовите ваши. А оној кој е послушен и на Аллах и на пратеникот Негов... тој ќе однесе, секако, победа голема! 

Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Вратете се на почетокот  Порака [Страна 1 of 1]

Permissions in this forum:
Не можете да одговарате на темите во форумот