Ес селаму алејкум ве рахметуАллах ве Берекетуху и добре дојдовте на www.ahlu-sunnah.org.

За да се окористите од сите функции на форум, ве молиме да се регистрирате или со вашето корисничко име логирате.

Latest topics
» Alisan
Сре 11 Апр 2018, 6:03 pm by Alisan

» Намазот не е исправен (валиден) зад оној кој што ги оправдува..
Саб 18 Јун 2016, 4:40 am by muwehid

» Салават на Пратеникот Мухаммед (а.с.)
Саб 18 Јун 2016, 4:18 am by muwehid

» Менсур ал-Салими- "Спомнувајте Ме а и Јас ќе ве спомнувам (Ел-Бекара, 152)"
Пон 13 Јун 2016, 9:32 pm by Muwehhid

» Кога ќе сватеме???
Нед 12 Јун 2016, 9:34 pm by Muwehhid

» Ја сменија верата, но ја нарекуваат "ислам"
Саб 11 Јун 2016, 8:51 pm by Muwehhid

» Дали е дозволено мевлуд?
Сре 27 Апр 2016, 11:09 am by Abu Al-Amin

» Шејх Сулејман ибн Насир ел-Улван за техакум
Вто 08 Мар 2016, 12:26 am by Haqq

» Бајрам
Нед 06 Мар 2016, 2:36 pm by Haqq

» Реката на трпението и нејзините притоки
Пет 04 Мар 2016, 7:48 pm by hidzab

» Pozdrav
Пон 15 Фед 2016, 11:52 pm by Abu Al-Amin

»  шейха доктора / Тарик гураб: Вопросы и ответы о колдовстве и лечения
Нед 14 Фед 2016, 7:30 pm by nourna

» abdul fetah
Сре 03 Фед 2016, 12:02 am by Abu Al-Amin

» Хадиси на Мухаммед а.с
Сре 06 Јан 2016, 7:16 pm by medi

» Аллах нас ни е потребен
Сре 02 Дек 2015, 7:26 pm by Muwehhid

Кој е он-лајн?
Севкупно има 12 членови он-лајн :: 0 Регистрирани, 0 Скриени и 12 Гости

Никој

Најмногу членови кои го посетиле форумот воеднаш се 321 во Нед 09 Апр 2017, 12:13 am
Барај
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Top posters
Muaz al Islam (1690)
 
LAUTKA (1011)
 
Muwehhid (937)
 
Келиметул-Хакк (594)
 
Muslima4Islam (589)
 
Abu Al-Amin (479)
 
Al-Ghuraba (360)
 
Monoteizam (343)
 
muharem fazli (323)
 
Haqq (253)
 

Statistics
Постојат b>1266 регистрирани членови
Најновиот регистриран член е Lorensa

Нашите членови се испратиле точно 8261 мислења in 2387 subjects

You are not connected. Please login or register

Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Go down  Порака [Страна 1 of 1]

1 Brak i mudrosti njegovog propisivanja on Пет 29 Јун 2012, 10:03 pm

Келиметул-Хакк

avatar
Талиб
Талиб

Brak i mudrosti njegovog propisivanja

Brak je čista i čvrsta veza u kojoj se vežu zdrave ljudske prirode i u koju poziva mudri šerijat i to je najčišći put za rješavanje seksualnog nagona kod vjernika i vjernica
Brak je sunnet (praksa) Allahovih poslanika i vjerovjesnika i put pravih vjernika na što nas upućuju slijedeći ajeti:
"Mi smo i prije tebe poslanike slali i davali smo im porod i žene" (Er-Ra'd, 38.)
"Udavajte neudate i ženite neoženjene i čestite robove i robinje svoje; ako su siromašni, Allah će im iz obilja svoga dati, Allah je neizmjerno dobar i sve zna"( En-Nur, 32.)
Allah, dž.š., naređuje u ovom ajetu starateljima da žene i udaju one koji su pod starateljstvom njihovim, a prije toga i njima samima naređuje ženidbu kako bi bili čestiti i sačuvali se od razvrata. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je ukorio ashaba koji se zavjetovao da se neće ženiti samo zbog toga da bi mogao noću klanjati a danju postiti i rekao je upozoravajući sve ostale: "Tako mi Allaha, ja sam najbogobojazniji i imam najviše strahopoštovanja prema Allahu, međutim i pored toga nekada postim a nekada ne, nekada klanjam a nekada spavam i ženim se. Onaj ko odstupi od moje prakse (u ovim stvarima) odstupio je od mog sunneta." (Muttefekun alejhi)
Islamski učenjaci su složni oko toga da je brak propisan ovom vjerom i da postaje farzom (obavezom) svakom onome ko se boji upadanja u razvrat. Od stvari koje upućuju na veličinu braka u Islamu jeste i to što ga je Allah, dž.š., nazvao "čvrstim ugovorom- zavjetom" (En-Nisa', 21.)
Naravno, u propisivanju braka, kao i u svim drugim šerijatskim propisima, leže neizmjerne mudrosti, od kojih su nam neke poznate, a neke je Allah, dž.š., zadržao za sebe.: "Brak predstavlja najveći stupanj u formiranju života i ispravnog postavljanja prema njemu zbog toga što sa sobom nosi mnogostrane koristi i sadrži velike mudrosti i uzvišene ciljeve među kojima su:
1. Čuvanje potomstva i opstojanje ljudske vrste, kaže Allah, dž.š.: "O ljudi, bojte se Gospodara svoga koji vas od jednog čovjeka stvori, i od njega drugu njegovu je stvorio, i od njih dvoje mnoge muškarce i žene rasijao..." (En-Nisa', 1).
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, podstičući na mnoštvo potomstva, kaže: "Ženite drage rotkinje, zaista ću se ponositi vašim brojem pred ostalim poslanicima na Sudnjem danu." (Ahmed). Ovaj hadis potvrđuje već spomenutu osnovu u zaštiti časti, a to je boravak žena, majki u njihovim kućama. Naime, poznato je da mnoštvo potomstva nije samo sebi cilj, nego je cilj da ono bude popraćeno odgojem, ispravnošću i čistoćom, kako bi od tog potomsva dobili dobre ljude, reformatore u njihovom društvu, istinsku radost i lijep spomen roditeljima nakon njihove smrti. Takvo nešto nije lahko postići u porodici u kojoj je majka napustila kuću zanemarujući na taj način svoju glavnu životnu funkciju; odgoj djece i njihovo ispravno usmjeravanje.
2. Čuvanje časti, postizanje kreposti i udaljavanje od razvrata i svega onoga što mu vodi. Ovaj cilj (mudrost i čežnja) povlači za sobom zabranu bluda i svega onoga što mu vodi, kao što je razgolićavanje, miješanje muškaraca i žena te pogled u ženu koja nije mahrem, kao što povlači za sobom ljubomoru prema narušavanju Allahovih zabrana te postavljanje čvrstih pregrada koje sprečavaju da se do njih dođe, a među najčvrstijim pregradama jeste pokrivanje žene.
3. Ostvarivanje drugih ciljeva među kojima možemo istaknuti:
-Izgradnja doma u kojem će čovjek biti sačuvan od bijednog i sjetnog života, a žena od tegoba rada i zarađivanja. Kaže Allah, dž.š.: "A one imaju isto toliko prava koliko i dužnosti..."( El-Bekare, 228.)
-Pogledaj samo kako se brakom spajaju ženska slabašnost i muška snaga i daju prirodan par.
-Brak je uzrok dolaska opskrbe i njenog povećavanja, kao što kaže Uzvišeni:" I ženite neoženjene i udavajte neudate i čestite robove i ropkinje svoje, ako su siromašni Allah, dž.š., će im iz obilja svoga dati, Allah, dž.š., je neizmjerno dobar i sve zna." (En-Nur, 32.)
-Brak čuva muža i ženu od svake neozbiljnosti i sramote (grijeha), obezbjeđuje im život ispunjen ozbiljnošću i krepošću i daje im mogućnost da zadovolje svoje prirodne nagone i osjete slast tjelesnog užitka na dozvoljen način.
-Brak daje priliku i jednom i drugom da ispolje svoje karakteristike, a naročito osobinu muškosti kod muža koja će mu pomoći pri odupiranju svim životnim izazovima te nošenju odgovornosti, itd.
Propisi braka Prosidba
a)Viđenje (gledanje) osobe koja se želi prositi
Rekao je Poslanik, salla-llahu alejhi ve sellem: "Ako neko od vas bude prosio ženu, neka kod nje pogleda ono što bi moglo biti uzrokom njegove ženidbe s njom." (Ahmed i Ebu Davud)
Rekao je u drugom hadisu:" Idi i vidi je, time će vaša veza biti trajnija." (Muslim)
Ova dva hadisa su dokaz da je čovjeku prilikom prosidbe propisano da vidi ženu koju želi prositi, i oko toga nema sporenja među islamskim učenjacima. Međutim, prvo što će pomisliti mnogi nakon što čuju za ovaj propis, jeste: "Šta mu je to dozvoljeno (propisano) da vidi kod te žene?" Cijelo tijelo? Njegov veći dio? Lice i ruke? Odgovor na ovo pitanje potražit ćemo kod islamskog učenjaka dr. Sulejmana Omera el-Eškara koji kaže: "Vidimo da je najispravnije mišljenje onih koji su ograničili pogled na lice i šake. Gledanje u lice je to koje kod čovjeka stvara osjećaj pristajanja i odbijanja i skoro je nemoguće postići taj osjećaj putem opisa. Što se tiče ostalih dijelova tijela i njihovih svojstava, moguće ih je upoznati putem raspitivanja koje mogu obaviti njegova majka ili sestra. Ono što upućuje na ispravnost ovog mišljenja, pored toga što je proscu naređen pogled, jeste činjenica da nema ni jednog jasnog teksta koji zaprošenoj djevojci (ženi) dozvoljava skidanje odjeće pred njim." (Ahkamu-z-zevadži, 54 str.)
Kaže Imam Nevevi:" Ebu Davud (predvodnik zahirijskog mezheba) smatra da je dozvoljeno vidjeti cijelo žensko tijelo prilikom prosidbe, što je velika pogreška i suprotno je osnovama Poslanikovog sunneta i konsenzusu islamskih učenjaka" (Sahihu Muslimin mea šerhi-n-nevevi 9/553)
b)Prosidba žene u pričeku (iddetu)
Zabranjeno je na direktan način prositi ženu u pričeku, npr. da kaže: "Želim se oženiti s tobom ..i sl.", za što su dokaz riječi Allaha dž.š.: "I nije vam grijeh da ih na indirektan način zaprosite" (Prijevod značenja - El-Bekare, 235.) Ovaj ajet upućuje svojim vanjskim značenjem da je dozvoljeno zaprositi ženu u pričeku na indirektan način, kao na primjer da kaže: "Čeznem za ženom poput tebe", dok svojim smislom upućuje na zabranu direktnog prošenja. Razlog tome je što direktna prosidba ne upućuje ni na šta drugo do na brak, što lahko može kod žene stvoriti želju da prosca obavijesti o isteku njenog pričeka (iddeta) prije njegovog stvarnog isteka.
c)Prosidba na prosidbu
Muslimanu nije dozvoljeno prositi ženu koju je isprosio njegov brat musliman sve dok mu ovaj prvi ne dozvoli, ili da se žena predomisli i odbije prvog, nakon što je pristala da se uda za njega.
Rekao je Poslanik, salla-llahu alejhi ve sellem: "Muslimanu nije dozvoljeno da prosi na prosidbu svoga brata sve dok ovaj ne odustane ili mu ne da dozvolu." (Buhari) I rekao je: "Neka ne prosi na prosidbu svoga brata." (Muttefekun alejhi)
Iz ovih hadisa vidimo da je muslimanu zabranjen pomenuti postupak, a razlog tome su štete koje proizilaze iz njega, kao što su:
- Stvaranje neprijateljstva među muslimanima,
- Narušavanje tuđih prava, ...itd.
Ovo je samo još jedna potvrda veličine Islama koji brižno čuva ljudska prava i nikome ne dozvoljava da se s njima poigrava.
d)Osamljivanje i izlaženje s djevojkom (ženom) nakon prosidbe, a prije bračnog ugovora
Došlo je vrijeme kada su zabrane jasne kao dan postale među najvećim i najčasnijim dozvoljenim stvarima. Pitam sve one koji osamljivanje i izlazak sa djevojkama vide normalnim: "Kome su objavljene riječi Allaha, dž.š.: "Reci vjernicima neka obore poglede svoje i neka čuvaju stidna mjesta" (Prijevod značenja - En-Nur, 30.)? U ajetu do njega kaže: "Reci vjernicima neka obore poglede svoje i neka čuvaju svoja stidna mjesta"? Kome se to Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, obraća kada kaže: "Neka se čovjek ne osamljuje sa ženom osim u prisustvu njenog mahrema."(Mutefekun alejhi)
"Allah, dž.š., sinu Ademovom bilježi čak i udio koji ima u zinaluku (bludu) kojeg će dostići bez imalo sumnje. Blud očiju je pogled i blud jezika je govor. Duša želi i žudi a polni organ to potvrdi ili negira." (Mutefekun alejhi). Šta reći poslije ovako jasnih tekstova? Draga braćo i sestre, nemojmo biti kao oni za koje Allah, dž.š., kaže: "A kada im se čitaju naši ajeti, okreću leđa svoja oholo, kao da su gluhi. Takve će Allah, dž.š., kazniti i poniziti." (Lukman, 7.)

Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Вратете се на почетокот  Порака [Страна 1 of 1]

Permissions in this forum:
Не можете да одговарате на темите во форумот