Ес селаму алејкум ве рахметуАллах ве Берекетуху и добре дојдовте на www.ahlu-sunnah.org.

За да се окористите од сите функции на форум, ве молиме да се регистрирате или со вашето корисничко име логирате.

Latest topics
» Alisan
Сре 11 Апр 2018, 6:03 pm by Alisan

» Намазот не е исправен (валиден) зад оној кој што ги оправдува..
Саб 18 Јун 2016, 4:40 am by muwehid

» Салават на Пратеникот Мухаммед (а.с.)
Саб 18 Јун 2016, 4:18 am by muwehid

» Менсур ал-Салими- "Спомнувајте Ме а и Јас ќе ве спомнувам (Ел-Бекара, 152)"
Пон 13 Јун 2016, 9:32 pm by Muwehhid

» Кога ќе сватеме???
Нед 12 Јун 2016, 9:34 pm by Muwehhid

» Ја сменија верата, но ја нарекуваат "ислам"
Саб 11 Јун 2016, 8:51 pm by Muwehhid

» Дали е дозволено мевлуд?
Сре 27 Апр 2016, 11:09 am by Abu Al-Amin

» Шејх Сулејман ибн Насир ел-Улван за техакум
Вто 08 Мар 2016, 12:26 am by Haqq

» Бајрам
Нед 06 Мар 2016, 2:36 pm by Haqq

» Реката на трпението и нејзините притоки
Пет 04 Мар 2016, 7:48 pm by hidzab

» Pozdrav
Пон 15 Фед 2016, 11:52 pm by Abu Al-Amin

»  шейха доктора / Тарик гураб: Вопросы и ответы о колдовстве и лечения
Нед 14 Фед 2016, 7:30 pm by nourna

» abdul fetah
Сре 03 Фед 2016, 12:02 am by Abu Al-Amin

» Хадиси на Мухаммед а.с
Сре 06 Јан 2016, 7:16 pm by medi

» Аллах нас ни е потребен
Сре 02 Дек 2015, 7:26 pm by Muwehhid

Кој е он-лајн?
Севкупно има 10 членови он-лајн :: 0 Регистрирани, 0 Скриени и 10 Гости :: 1 Bot

Никој

Најмногу членови кои го посетиле форумот воеднаш се 321 во Нед 09 Апр 2017, 12:13 am
Барај
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Top posters
Muaz al Islam (1690)
 
LAUTKA (1011)
 
Muwehhid (937)
 
Келиметул-Хакк (594)
 
Muslima4Islam (589)
 
Abu Al-Amin (479)
 
Al-Ghuraba (360)
 
Monoteizam (343)
 
muharem fazli (323)
 
Haqq (253)
 

Statistics
Постојат b>1266 регистрирани членови
Најновиот регистриран член е Lorensa

Нашите членови се испратиле точно 8261 мислења in 2387 subjects

You are not connected. Please login or register

Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Go down  Порака [Страна 1 of 1]

Abu Al-Amin

avatar
Брат
Брат
Hadisot na Ghadir Khumm vo Svetlina na Vistinata

1. Pochetok

Koga Pejhamberot Sallallahu Aleyhi Wassalim poslednata Hajj ja napravil, ja napushtil na Mekkah so nekolku Broj na Muslimani vo Patot za Medina i zastanal so niv na edno Mesto so Ime „Ghadir Khumm“. Tuka zboruval na Prisustvenite:

„Civ Mawla jas sum, negov Mawla e Ali.“
(Sto znachi toj Zbor tachno, ke pogledame pokasno)


Toj Hadis se prenesuva vo nekoi Sunnitski Izvori (Knigi), kako Primer At-Tirmidhi i Ibn Maja. I ako nema tochno Slaganje za Autencitetot na toj Hadis, esti Korektno da se kaze, deka toj Hadis e Autentichen (Sahih).

Za Shiitite e ovja Hadis eden od naj golemite Dokazi, deka Pejhamberot Sallallahu Aleyhi Wassalim, na Ali Radihu Allahu Anh go nareche kako Poslednik, ili Zamenik, negov. Vo isto toa ushte mnogu drugi tvrdji klavaat tuka, za da bide Ubednosta na toa ushte pogolema. Naprimer vaka:

Koga Pratenikot Allahov poslednata Hajj za dovrshi, ja napushti Mekkah na Patot za Medina, kade sto edna golema Masa na Ludze go pratea do Ghadir Khumm (vo Blizina na Deneshniot Grad Al-Juhfah). Toa beshe edno Mesto, kade sto Ludzeto od razlichite Mesta se Pozdravuvaa, pred da si odat po nivnite Patovi, vo svoite Domovi.
Vo tea Mesto se projavi ovoj Kuranski Ajet:

“O Prateniku: Kazi, sto od Gospodarot tvoj ti se projavi; a ako ne go kazhes, togash Negovata Projava ne ja izvrshi. I Allah ke te shtiti od Ludzeto. Na Vistina, Allah na Vernicite im go kazhuva praviot Pat.“ [5:67]

Poslednata Rechenica kazhuva, deka Pejhamberot se grizhel, kako Reakcijata na Ludzeto ke bide, koga ke gi izvesti za toa, sto mu e objaveno. No Allah mu izvestuva, deka ke go brane od Ludzeto.

I togash sledi Zakluchovitelnata Rechenica, koja sjajno Odlukata za Alija ja kazuva. Pejhamberot ja krena Rakata negova i reche:

„Civ Naredbenik sum jas, negov Naredbenik e Ali“.


Koga Pejhamberot s.a.s. zavrshi, mu dojde Objava na ovoj Quranski Ajet:
„Deneksak vi ja ispolniv Religijata i mojot Magd vi go dadov i Islamot vi go izbrav za veruvanje.“ [5:3]

Ovja Kuranski Ajet ni kazuva, deka Islamot ne bil ispolnat, bez da bide Prashanjeto Odgovorene koj ke bide Naslednik na Muhammad s.a.s. i koga Pejhamberot s.a.s. toa go kazha, i Religijata se potpolna.

Sostojbata na Ghadir Khum e mnogu vazhna za Shiitskata Religija, zatoa sto ova Prenesuvanje e jedino sto tie go uptrebuvaat kako direktni Dokaz, deka Ali r.a. od Allah Subahanahu wa Teala e izbran za Zamenik na Muhammad s.a.s. Mutologijata esti zatoa tolku golema, i isto za toa se drzhat tie jako na ova Prenesuvanje. Shiitite duri go slavat toj Den, i go vikaat „Eid Ghadir“.

2. Zoshto toa nema nikakva poddrshka

Shiitite vikaat, deka Allahoviot Pratenik s.a.s., poslednata Hajj ja zavrshi, poslednataPropoveda na Planinata Arafat ja odarzi i po toa na Ghadir Khumm na Ali r.a. go nareche za Naslednik negov. Ghadir Khumm e vo blizina na deneshkiot Grad Al-Juhfa. Togash beshe mesto za Voda vo sred na Pustinata, 170 km severno od Mekka. Samata Dalechina od Mekka, bi trebalo da ne donese za da se razmisleme, dali vistina svite Muslimani bile tuka.

Kako sto znaeme svite, Pejhamberot s.a.s. ja odarza poslednata Propoveda so poslednata negova Hajj vo Mekka pred eden golem Broj na Ummah, sto beja dojdeni od razlichtiti Gradovi za so Muhammad s.a.s. zaedno da napravat Hajj. Ako beshe vistina taka, deka Pejhamberot s.a.s. na Ali r.a. sakashe da go nareche za Zamenik negov, nema nikakva Osnova, zashto toj, s.a.s., ne go izvikal pred golemiot Broj na Venicite vo Mekka, nego na edno malo Odmoralishte vo Sredina na Pustinata, kade sto bile eden mal Del od Vernicite.

Koga se zavrshi Adzilakot, si otidoa Pejhamberot s.a.s. i durgite Muslimani vo nivnite Gradovi i Sela. Vernicite od Medina, Taif, Jemen, Kufa i Siria se vratia vo nivnite Domovini, a Mekkancite, si ostanaa vo Mekkah.

Samo taa Grupa, sto zivuvashe vo Severnite Gradovi od Arapskiot Polusotrov, znachi tie, sto patuvaa za pravecot na Medina, kako i eden Del od tie sto zivuvaa vo Siria, go priminuvale na Ghadit Khumm. Za ovoj Povod, koga Pejhamberot s.a.s. zastana vo Ghadir Khumm, golemiot Del od Muslimanite ne bile Prisustni tuka, zatoa sto nema nikakva Logika da odat prvo 170 Kilometri daleko, za potoa da se vratat nazat.

Znachi sprotivno na tvrdenjeta od Strana na Shiitite, ne narekol Pejhamberot s.a.s. na Ali kako Zamenik negov pred rechisi site Muslimani, nego pred eden mal Del od Muslimanite. Po radi ovaa osnova, se Brojovite od 100.000 Muslimani i poveche, se ednostavno nerealni i slobdono kubeni od Vazduhot. Shiitite Argumentiraat so toa, da Ghadir Khumm beshe Centar, od kade se site vrachale za da odat vo svoite Domovini. Eden Pokled na Kartata kazuva mnogu brzo i jasno, kolku glupo Argumentiranje e toa:

Ako beshe Ghadir Khumm eden Periferija od Makkah, moze togash da imashe tvrdata smisla, no edno neznachitelno Gnezdo vo sred Pustina, sigurno ne beshe za nikogo Mesto za da odtrgnuva 350 Kilometri i poveche. (Togash nemale Avioni ili Koli).


3. Toa, sto vistina se desi

Nikoj ne go negira Slucajot na Ghadir Khumm, no nie sto ne go primame e toa, sto Shiitite preteruvaat za Sostojbata, koja se desi zo Zborovite na Muhammad . Zatoa e vazno, da Okolnostite na Izjavata da ja pogledneme. Vistinata sto se desi e, deka Pejhamberot s.a.s. reagira na toa, sto nekoi Ludze na Ali r.a. go kritiziraa. Pozadinata sto dovede do ovaa Kritika e, deka Pejhamberot s.a.s. na Ali r.a. go imal prateno, zaedno so 300 Dushi, vo voz na Izviduvanje vo Jemen. Vojskata od Ali r.a. bila mnogu uspeshna i zarobila golem iznos na vojnata Plen. Poradi taa Vojna Plen, doshlo do Konflikt medzu Ali r.a. i negovata Vojska.

Ibn Kathir prenesuva za toa vo urabotena Kniga „al-Bidayah wan-Nihayah:

Vo dopolnenie na edna Pettina od Plenot, koja beshe namenata za Drzhavata, ostana dosta Obleka za da gi oblechet na site Vojnici so novi Ulishta, no Ali odluchi, da mora tie Ulishta na Pejhamberot s.a.s. da mu se dadat ne Promeneti.

Posle Pobedata, Ali r.a. ja predade negovata Komanda na negoviot Zamenik, dodeka toj otishol za Mekkah, za da mu se so Adzilokot pridruzi na Pejhamberot s.a.s.


Ibn Kathir pishuva dalje:

Koga zaminal Ali r.a. za Mekkah, go ubedija Vojskata na Zamenikot negov da im dade na site novi Ulishta. Nim im trebale novi Ulishta, zatoa sto skoro tri Meseci bile na Pat.

Malku pokasno i Vojskata, koja sto beshe vo Jemen Stacionirana, go fati Patot za Mekkah, za zaedno so Pejhmaberot s.a.s. da go izvrshi Hajj.

Koga beje pred Mekkah, pojde Ali r.a. kade nim, za da gi prichekat. Koga i vide, se cudeshe, zashto inako izgledaa. Zamenikoz negov mu reche: „Jas im dadov novi Ulishta, za da izgledaat po dobro, koga ke bidat medzu Narodot na Hajj.“ Vojskata znaea mnogu dobro, deka Narodot vo Mekkah, poradi Adzilokot, ke bidat mnogu dobro oblocheni – za toa i tie pokushuvaa da izgledaat po dobro. No Ali sepak misleshe, deka nemoze toa da go pod drzuva, da tie sami ja zedoa za toa Slobodata, sto potoa im naredi novite Ulishta da gi soblechat i da gi vratat kade drugata vojna Plen, a starite Ulishta ponovo da gi oblechat. Taja Odluka od Ali r.a. predizvika golem nemir vo Vojskata, i koga Pejhamberot s.a.s. toa go slushna reche: „o Narode, ne obvinuvajtego na Ali za toa, deka toj e mnogu vnimatelen vo Prashanje na Patot od Allah, za da go obvinuvate.“ No toj Zbor ne im dostigashe na Narodot, moze i da ne go slushnale site toa, zatoa sto vladuvalo i dalje nezadovolstvo.

Na vracanjeto od Mekkah za Medina, se placheshe eden Covek od Vojskata kade Pejhamberot s.a.s. za Ali, sto potoa Liceto negovo (s.a.s.) se potemnilo. Togash rekol s.a.s.: „Zar nesum ja na vernicti poblisku nego tie sami?“ Koga Covekot toa go potvrdi dodade s.a.s.: „Civ Mawla sum jas, negov Mawla e i Ali.“ Pokasno na Patuvanjeto, koga zastanaa na “Ghadir Khumm”, gi sobra s.a.s. na Narodot, ja zede Rakata od Ali r.a. i gi poftori tie Zborovi. Na toa isto ja dodade slednava Dova. “ O Allah, bidi negov Drugar, koj nemu mu e drugar i bidi neprijatel na toj, sto nemu e Neprijatel.“ Posle toa, obvinuvanjeto za Ali r.a. zavrshi.

Vojskata pod Komandata na Ali r.a. ne beja samo za toa, sto morale Ulishtata da gi vrata nazat, luti na nego r.a., nego i vo opshto za predeluvanjeto na Vojskiot Plen. Muslimanite zarobile, poradi odlichniot voved na Ali r.a., eden golem Broj na Kamili, no Ali r.a. im zabranal, da tie gi zemat zasebe. Al-Bayhaqi prenesuva od Abu Said, deka Ali r.a. im zabranal Kamilite od Vojniot Plen da gi javat. Koga Ali r.a. otishol za Mekka, negoviot zamenik im napushtil na Vojskata poradi nivnata molba, i gi ostavil na niv da javat. Koga Ali r.a. toa go vidol, go izkaral nego. Abu Said r.a. reche: Koga se vrachavme za Medinah, mu izkazhavme na Pratenikot Allahov s.a.s. za Grubnosta, sto ni se stori od Strana na Ali r.a.. Pejhamberot s.a.s. reche: “Prestanite, se kolnam vo Allah, jas znom, deka toj dobro na Patot od Allah napravi.”

Slichno taka esti i vo “Nabawwiyah” od Ibn Ishaq za citanje:

Koga Ali r.a. sakal da se vrati od Jemen vo Mekkah, za da go srtene na Pejhamberot s.a.s., se brzashe vo toa, i ja predade Komandata na Vojskata na eden od negovite Pratenici. Toj pojde i ja obleche na Armijata so novi Obleki od Ulishtata, sto gi imashe Ali (r.a.). Koga Armijata se priblizhi do Mekkah, izjava Ali r.a. za da ja pricheka i gi najde na Borcite so novi Obleki. Koga Ali r.a. prasha, sto se desilo, negoviot Zamenik mu odgovoril, deka toj im dadolj novi Ulishta, za da bidat bidat dobro Oblecheni, koga ke se smeshaat medzu Narodot vo Mekkah. Toj im rekche, da gi soblechat Uishtata, pred da se sretnat so Muhammad s.a.s., i da gi vratat nazat ke drugite Vojski Plenovi, i tie toa go napravile i gi vratile Ulishtata nazat. Armijata pokaza golema nemir za toa, sto se desilo. Koga eden Covek kaj Pejhamberot s.a.s. se pozalil za toa, toj (s.a.s.) stanal i rekol: „Nemojte da go obvinuvate na Ali za toa, deka toj e mnogu vnimatelen vo Prashanje na Patot od Allah, za da go obvinuvate.“ (Ibn Ishaq: Sirat Rasul Allah, S. 650)

Ibn Kathir prenesuva, deka Mazite na Armijata pochnale na Ali r.a. da go kritiziraat, deka toj (r.a.) ne gi ostavil na Kamilite da gi javat i deka toj (r.a.) novite Ulisishta im gi zedol, sto gi imale na niv. Ete tie Ludze bile, sto go pratele na Pejhamberot s.a.s. na Patot za Medinah preku Mestoto „Ghadir Khumm“. I tie bile, sto Pejhamberot s.a.s. im zboruvakl taka vo poznatiot Hadis.

I navistina citame vo „Tariq al-Islam, kade sostojbata na „Ghadir Khumm“ pod nadpisot „Utehata na Ali“ se naodza, ova:

Utehata na Ali

Vo Vreme na Adzilokot, se zalea nekoi od Vojnicite na Ali r.a., sto beja zaedno vo Jemen, kade Pejhamberot (s.a.s.). Poradi nekoi Diferencii na Narodot vo Jemen, zedoa tie Prilika za da bidat nezadovolni od nego (r.a.). Poradi toa se zavrti Pejhamberot s.a.s. vo Ghadir Khumm kon Narodot i zboruvashe so golem Pocit za Ali i reche: „Civ Drugar sum jas, negov Drugar e i Ali...“Na Krajot od tie zborovi mu cestita Umar r.a. na Ali r.a. i mu reche: „ Od ovoj Den ti si specijalen Drugar moj.“ Koga Pejhamberot s.a.s. se vrati vo Medinah, pochina negoviot Sin Ibrahim.“
(Tariq al-Islam, Grupa 1, Stranica 241)

4. Znachenjeto na Zborot „Mawla“

Po mislenje na Shiitite Zborot „Mawla“, sto Muhamma Sallallahu Aleyhi Wassalim go upotrebi “Civ Mawla sum ja, negov Mawla e i Ali” znachi “Glaven Naredbenik” i znachi kako Mesto na Kalif i Imam. Navistina moze, da Znachenjeto e toa, sto Shiitite go mislat, ali Navistina e i taka, deka Zborot poveche Znachenja ima, kako sto se upotrebuva za „Rob“ ili „Sluzbenik“ Allahov. Zatoa neje potrebno toj Zbor poblisku da go tumacheme.

Imaat poveche Mislenja za Korektnoto Tumachenje na toa, ali kakvo da e Tumachenjeto, nemoze da se odeli od Korektnite i Autentichni Hadisi. Zatoa sto poveche Znachenjeto na toa treba da se gleda vo ´Svetloto Kontekstot od sve to toa, a ne obratno. Sigurno esti dokazano, deka Abu Bakr r.a. toj bil, sto na vishe zasluzhil da bide nasledbenik na Muhammad saws., i sto toj bil naj sposoben za toa. Na nego go Pratele Umar r.a. i Uthman r.a. – Hadisot mora vo toj Kntekst da se gleda.

Edno od Preveduvanjata moze da bide vaka:

Se prenesuva, deka Znachenjeto e: „Naj nimi, sto gi zedov kako Drugar, na nim ke gi zede i Ali kako Drugar. Kako Drugar, vo Kontra na Protivnik. I na kogo go sakam jas, nego i Ali ke go saka“. I se prenesuva, deka Znachenjeto e: „Koj sto me zede mene kako Drugar, negov Drugar e i Ali.“ Toa go pishuva Al-Qaari, sto nekoi od negovite Uchiteli (Alimi) go citirale.

Al-Jazari pshiva vo al-Nihaaya:

Zborot Mawla go ima mnogu chesto vo Hadisite i se dava naj vishe kako Titula na Ludze. Moze vo toj Kontekst da e vo misla za nekoj „Gospodin“, Sopstvenik, Dobrodetel, nekoj, sto oslobodi Rob, Poddarzuvach, nekoj, sto go saka na nekogo, Komshija, Rodnina, Sojuznik, na nekoj osloboden Rob ili nekoj, sto nekogash Pomognal za nekoja Stvar. Vo razlichiti Hadisi vo Kontekst na toj Zbor, gi ima tie mislenja. Sekoj, koja ima Odgovornost da se girzhi za nekoja Osoba, e Mawla na toa. Zborot Mawla, kako sto se spomnuva vo toj Hadis, moze da e vo Kontekst vo edna od prikazanite Mislenja.

Asch-SChafii r.a. reche: Toj Hadis e vo smisla na povrzanost so Allah Subahanahu wa Tealá, kako sto Allah swt kaze: „I sve za toa, deka Allah e Mawla na vernicite, a nevernicite nemat Mawla“ [47:11]

At-Tibi reche:

Neje Korektno Zborot Mawla kako „Vladitel/Halifa/Naredbenik“, koj sto site odnosi na Muslimanite nosi, da se intepretira. Jedina Osnova sto beshe takva vo toa Vreme, e Muhammad saws i nikoj drugi, zatoa treba Zborot da se gleda kako Ljubov, Zakluchok vrz Islamot.

Ibn Saad kazuvat, koj sto prenesuva od Vnukot Aliov r.a., al-Hassan ibn Hassan:

Eden Rafidhi go prasha nego (al-Hassan ibn Hassan): „Zar ne kaza Pratenikot Allahov za Ali: Civ Mawla sum jas, negov Mawla e i Ali? Toj mu odgovori: „Wallahi, ako vistina beshe toa vo vrska za Kalifatot i Vladeenjeto, ke beshe uste po jasen vo Izgorovot negov, isto taka, kako sto beshe jasen za Klajnanjeto, Zekaet, i Hadz kade Kuchata (Allahova). Toj ke recheshe: O Ludze! Ovja e vashiot Naredbenik/Kalifa posle mene. Pejhamberot sekogash go davashe naj dobriot Nachin za Ludzeto. (So jasno Izgovuruvanje/Mislenje)

(Al-Tabaqat Al-Kubra, Kniga Broj 5)

Vo poslednoto Prenesuvanje gledame, deka i Ahlul-Bayt (Familijata od Muhammad )go potvrduva Stafot na Ahlu-Sunnah wal Jammáh.

Interesno e, deka Shiitskata Zekta, koja sto nema vrska so Islamskite Objavi i Obvrski, koristat mnogu Hadisi, koji sto se vo Sunitskite Knigi Zabelezhani. Vo toj Aspekt e isto taka Interesno, sto gi Interpretiraat na tie Prenesuvanja na svoj Filozofichki Nachin.

Nashata Obvrska e edna: Potvrduvanjeto na "LA´ILLAHA ILL´ALLAH" -

Shirkot na Shiitskata Sekta e Ochigleden i jasen - vo mnogu Primeri mozheme da najdeme, deka tie ne MU SE obvratuvaat samo na Allah subahanahu wa Tealá - upotrebuvaat vo sekoja mala Prilika, da pravat Shirk, so vikanje na:

..."YA ALI"..."YA HASSAN"..."YA HUSSAIN"...

...no so istiot Zdif, go ignoriraat na Kuranskiot Ajet, koj sto sekoj Den vo nashite Namazi site go citirame:

(Surah Al-Fatiha; Broj 5)

"Tebe "SAM" ti sluzhime, i TEBE "SAM" te molime za pomosh!"

Ovoj Ajet neje vo objaven za "Ali" r.A., "Hassan" r.A. ili "Hussain" r.A. - nego samo za "ALLAH SUBAHANAHU WA TEALÁ"!!!


______________________________________________
Upatuvanjeto nema da se stinge bez znaenje a praviot Pat
ne bez strpljenje!
Majmoo-ul-Fataawaa , 10/40 - Sheikh-ul
Islam ibn Taymiyah


http://www.ahlu-sunnah.org

Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Вратете се на почетокот  Порака [Страна 1 of 1]

Permissions in this forum:
Не можете да одговарате на темите во форумот