Ес селаму алејкум ве рахметуАллах ве Берекетуху и добре дојдовте на www.ahlu-sunnah.org.

За да се окористите од сите функции на форум, ве молиме да се регистрирате или со вашето корисничко име логирате.

Latest topics
» Alisan
Сре 11 Апр 2018, 6:03 pm by Alisan

» Намазот не е исправен (валиден) зад оној кој што ги оправдува..
Саб 18 Јун 2016, 4:40 am by muwehid

» Салават на Пратеникот Мухаммед (а.с.)
Саб 18 Јун 2016, 4:18 am by muwehid

» Менсур ал-Салими- "Спомнувајте Ме а и Јас ќе ве спомнувам (Ел-Бекара, 152)"
Пон 13 Јун 2016, 9:32 pm by Muwehhid

» Кога ќе сватеме???
Нед 12 Јун 2016, 9:34 pm by Muwehhid

» Ја сменија верата, но ја нарекуваат "ислам"
Саб 11 Јун 2016, 8:51 pm by Muwehhid

» Дали е дозволено мевлуд?
Сре 27 Апр 2016, 11:09 am by Abu Al-Amin

» Шејх Сулејман ибн Насир ел-Улван за техакум
Вто 08 Мар 2016, 12:26 am by Haqq

» Бајрам
Нед 06 Мар 2016, 2:36 pm by Haqq

» Реката на трпението и нејзините притоки
Пет 04 Мар 2016, 7:48 pm by hidzab

» Pozdrav
Пон 15 Фед 2016, 11:52 pm by Abu Al-Amin

»  шейха доктора / Тарик гураб: Вопросы и ответы о колдовстве и лечения
Нед 14 Фед 2016, 7:30 pm by nourna

» abdul fetah
Сре 03 Фед 2016, 12:02 am by Abu Al-Amin

» Хадиси на Мухаммед а.с
Сре 06 Јан 2016, 7:16 pm by medi

» Аллах нас ни е потребен
Сре 02 Дек 2015, 7:26 pm by Muwehhid

Кој е он-лајн?
Севкупно има 9 членови он-лајн :: 0 Регистрирани, 0 Скриени и 9 Гости :: 1 Bot

Никој

Најмногу членови кои го посетиле форумот воеднаш се 321 во Нед 09 Апр 2017, 12:13 am
Барај
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Top posters
Muaz al Islam (1690)
 
LAUTKA (1011)
 
Muwehhid (937)
 
Келиметул-Хакк (594)
 
Muslima4Islam (589)
 
Abu Al-Amin (479)
 
Al-Ghuraba (360)
 
Monoteizam (343)
 
muharem fazli (323)
 
Haqq (253)
 

Statistics
Постојат b>1266 регистрирани членови
Најновиот регистриран член е Lorensa

Нашите членови се испратиле точно 8261 мислења in 2387 subjects

You are not connected. Please login or register

Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Go down  Порака [Страна 1 of 1]

1 Uništavanje muzičkih instrumenata on Сре 17 Aвг 2011, 12:36 pm

muharem fazli


Талиб
Талиб
Uništavanje muzičkih instrumenata

بسم الله الرحمن الرحيم
Bismil-lahir-Rahmanir-Rahim


Ukoliko bi se muslimanu uništile svari koje mu nisu dozvoljene za držanje,kao alkohol,muzički instrumenti i sl.,da li je obaveza da se nadoknade?
U hanefijskoj pravnoj školi nailazimo na dva mišljenja.

Prvo mišljenje je da je obaveza pomenute stvari nadoknaditi i to j mišljenje Ebu Hanife.On svoje mišljenje temelji na tome da su pomenute stvari predmeti koji mogu da se koriste i u svrhe koje su dozvoljene,kao da se npr.od materijala od kojeg je napravljen muzički instrument napravi neka druga stvar čija je upotreba dozvoljena.

Drugo mišljenje je da nije obaveza nadoknaditi pomenute predmete,jer je njihova upotreba zabranjena,i sa njihovim uništavanjem ostvaruje se princip naređivanja na dobro i odvraćanja od zla.Ovo je mišljenje Ebu Jusufa i Muhammeda. Spominje se u djelu El-Džamiu es-Sagir:
''Fetva se izdaje po mišljenju njih dvojice,tj.da nadoknada nije obavezna,zbog mnoštva griješenja u našem vremenu.''
(Fethu Babil-Inajeti, 3/472., Fethul-Kadir,9/367.)

Kaže mostarski muftija Ahmed ibn Muhammed u svom djelu Enfeu Delail,nakon što je spomenuo razilaženje između Ebu Hanife i Muhammeda:
''Kada je u pitanju nadoknada,fetva se izdaje po mišljenju njih dvojice (Ebu Jusufa i Muhammeda).''Rukopis broj 966,(L-223
Gazi Husrev-begova biblioteka)
Kaže Mulla Ali El-Kari:''Upotreba muzičkih instrumenata zabranjena je jednoglasnim mišljenjem.''
(Fethu Babil-Inajeti,3/24.)

Iz svega spomenutog jasno možemo vidjeti da se muzika i muzički instrumenti u hanefijskoj pravnoj školi ubrajaju u velike grijehe.I taj grijeh,kako god je uzrok kazne na Ahiretu, također je uzrok da se''svjedočenje''onoga koji to čini odbija kada je u pitanju šerijatski sud.Težinu ovoga grijeha lahko ćemo razumjeti ukoliko uzmemo u obzir da je zasigurno velika sramota za svakog muslimana da bude od onih čije se svjedočenje ne prima,jer je to osobina velikih grješnika!

(Hfz. Dževad Gološ,preuzeto sa [You must be registered and logged in to see this link.] )

2 Stav hanefijskog mezheba on Сре 17 Aвг 2011, 12:46 pm

muharem fazli


Талиб
Талиб
Stav hanefijskog mezheba

Stav hanefijskog mezheba je da je u osnovi dozvoljeno da žena otkrije lice i šake,i da je dozvoljeno muškarcima da gledaju u lica
i šake žena pod uvjetom da taj pogled nije sa strašću.
Kaže se u djelu Bidajetul-mubtedi,djelu koje je osnova poznate Hidaje: «Nije dozvoljeno muškarcu da gleda u stranu ženu,osim u njeno lice i šake.» (10/24,sa komentarom Fethul-Kadir)
Kao što smo rekli,uvjet je da taj pogled ne bude sa strašću.
Kaže mostarski muftija Ahmed bin Muhamed u svom djelu Enfeu delail li tahsini suveril mesail: "Ukoliko čovjek nije siguran da će mu pogled biti bez strasti: nije mu dozvoljeno da vidi njeno lice."
(Rukopis broj 966,Gazi Husrev-begova biblioteka,L-313)

Kada pogled biva sa strašću,ili kada u društvu manjka islamskih normi ponašanja od kojih je i obaranje pogleda,hanefijski pravnici kategorični su da je ženi obaveza pokriti lice,kao preventiva za zaštitu od nemorala.

Kaže se u djelu Tenvirul-ebsar:
«Zabranjuje se ženi da otkriva svoje lice pred muškarcima,radi bojaznosti od fitneluka.» Ukomentaru pomenutog djela Ed-Durrul-muhtar,te glosi Er-Redul-muhtar,poznatijoj kao Hašijetu Ibn Abidin,
kaže se da je to pokrivanje:«Ne radi toga što je lice avret,nego iz bojaznosti od fitneluka do kojeg dolazi prilikom pogleda sa strašću.» (1/438)

U djelu El-Bahr er-raik,komentar djela Kenzu dekaik, stoji:
"Kažu naši šejhovi (tj.hanefijski): «Ne dozvoljava se mladoj ženi da otkrije svoje lice pred muškarcima, u ovom našem vremenu, iz bojaznosti od fitneluka.» (1/284)"

U djelu El-Hedije el-alaijje stoji: «Mladoj ženi se zabranjuje otkrivanje lica zbog straha od fitneluka.»

Kaže imam En-Nesefi,jedan od najpoznatijih komentatora Kur'ana iz hanefijske pravne škole,komentarišući riječi Uzvišenog Allaha:
O Vjerovjesniče,reci ženama svojim, i kćerima svojim,i ženama vjernika neka spuste haljine svoje niza se»:
«Tj.neka spuste svoju odjeću i neka pokriju svoja lica.»(3/45)

U komentaru pomenutog ajeta,Ebu Su'ud,također poznati mufessir iz reda henefijske pravne škole,i nekadašnji šejhul-islam Osmanske države,u svom tefsiru Iršadul akli selam ila mezaja el-Kuranil-kerim,kaže: «Tj. neka pokriju svoja lica i svoja tijela.»(7/115)
Ismail Hakki el-Brusevi,također mufessir hanefijskog mezheba,u svom
tefsiru Ruhul-bejan,koji je bio jedno od omiljenih djela uleme na ovim prostorima,u komentaru pomenutog ajeta,kaže:
«Ajet znači neka pokriju svoja tijela i svoja lica kad izađu iz kuća radi potrebe i neka ne izlaze otkrivenih lica i tijela.» (7/240)

Ebu Bekr el-Džessas,u komentaru istog ajeta,kaže:
«U ovom ajetu je dokaz da je mladoj ženi naređeno pokrivanje lica.»
(3/458)

Poznati mostarski muftija Ali Riza Karabeg spominjući ovaj ajet kaže:
«Tj.na obraze i sve ostalo.U ovome su suglasni svi komentatori koji među nama kolaju.» (Rasprava o hidžabu)

Citati koje smo naveli jasno upućuju da kod klasičnih učenjaka hanefijskog mezheba ne postoji razilaženje da je žena u vremenu u kojem se nalazimo obavezna pokriti lice.

Od savremenih živih učenjaka hanefijskog mezheba spomenut ćemo govor šejha Vehbi Sulejmana el-Gavudžija,komentatora djela Multakal-Ebhura koji je preveden i kod nas,koji kaže:

«Osnova u mezhebu Ebu Hanife jeste da je ženi dozvoljeno da otkrije
lice i šake kada je u sredini u kojoj su i muškarci i žene čestiti.
Međutim,kada se ta osnova promijeni i nije se sigurno od fitneluka,
tada je ženi obavezno pokrivanje cijelog tijela i lica i šaka,kao preventiva od fitnelika i onome što vodi ka tome.Tako da je propis hanefijskog mezheba u ovom našem vremenu,a takav je propis sva četiri mezheba,da je ženi haram da otkrije svoje lice osim u slučaju nužde,a Allah najbolje zna.» (El-Meretul-muslime,201-202)
Kada je u pitanju ulema sa ovih prostora,ne možemo reći da su oni zastupali drugačije mišljenje od prethodno spomenutog,osim reisa Čauševića i njegovih istomišljenika,kao što smo na početku već kazali.Neka djela koja smo spomenuli kao izvor navedenih mišljenja nalaze se kao rukopisi ili kao štampana djela u bibliotekama širom naših prostora.Tako da sa pravom možemo reći da ona ustvari i iskazuju mišljenja naše uleme.

Da bismo ovo upotpunili,spomenut ćemo mišljenje Mehmeda ef. Handžića,koji kaže:

«Za nevolju žena može otkriti lice i ruke do iza šaka. Ostalo tijelo treba da joj je uvijek pokriveno pristojnom odjećom kada se pojavljuje pred,za nju,stranim muškarcima.Osim toga,ženi je naređeno da što više boravi kod kuće,baveći se kućnim poslom,i da se ne miješa sa muškarcima.» (Islamske teme,160.)

Преглед на претходна тема Преглед на наредна тема Вратете се на почетокот  Порака [Страна 1 of 1]

Permissions in this forum:
Не можете да одговарате на темите во форумот